Thursday, May 26, 2016

setitik curahan



Mentariku..
Oleh : Arnanissa
28 Januari 2016

Tak ada yang kuucap..
Tak ada yang kukatakan...
Tak ada yang kusampaikan
Tak ada pula yang ku laporkan.
................................. Bukan apa.
................................ Aku tau kau perduli..
................................Aku tau kau perhatian..
.............................. Aku tau kau tak mau kecewakanku.
Namun aku tau juga..
Aku tau semua tentang yang aku katakan..
Semua hal yang aku rasakan..
Aku tau semua..
.................................Bagai puing berserakan.
................................Bagai serpihan kaca yang terhempas begitu saja..
.................................Bagai sampah di tempat pembuangan
................................Bagai nasi tak pernah termakan 
................................Basi..
Kata kataku..
Sekali lagi kata kataku..
Aku tau itu..
Hanya ilusi imajinasi
Fantasi penghibur hatiku..
....................................Sungguh lucu..
....................................Menggelikan..
...................................Menggemaskan..
...................................A n e h..
Aku terlalu positif..
Mentariku setiaku..
Entah bagaimanakah kini..
Akankah kau tinggalkan diriku..
Atau kau pertahankan aku rembulanmu..
.....................................Rembulanmu..
.....................................Selemah itukah diriku..
......................................Hanya bersinar karnamu..
.....................................Setidak berdayakah nya diriku..
.....................................Bergantung padamu..
Merendah diri..
Namun bukan itu kumaksudkan..
Jujur kuakui memang betul.
Hatiku telah tertambat padamu..
Bagai rembulan ..
Bersinar harus dengan cahaya mentari..
.....................................Mentariku...
.....................................Jikalau aku boleh berharap pada tuhan..
.....................................Ikatlah aku dengan mu..
....................................Agar aku tak mencari cari mu mentariku..
....................................Aku terus bersinar tanpamu..
Kuputuskan..
Ku sakit hati karnamu mentari..
Egoku mengutarakan nya kini..
Aku hancur karnamu..
Aku bukan rembulan yang setia dengan mentarinya..
............................................Hati menolak..
...........................................Mulut telah mengatakannya..
...........................................Tidak tidak tidak.
..........................................Mungkin hati ini telah berlabuh..
..........................................Tak mungkin ku layarkan pelabuhan itu..
Aku putuskan..
Aku mencintaimu..
Kembalilah mentariku..
Kesetiaanku...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Follow Us @soratemplates

Tidak Untuk Dibaca Orang